Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü hazırlık çalışmalarını tamamladığı “İklim Değişikliğinin Etkileri ve İklim Değişikliğine Uyum Konusunda Farkındalığın Geliştirilmesi Projesi”ni hayata geçiriyor.
Çevre Yönetimi Genel Müdürü Mehmet Baş ve TÜBİTAK-TÜSSİDE Enstitü Müdürü Prof. Dr. Osman Kulak tarafından imzalanan sözleşme ile birlikte 14 Eylül 2012 tarihi itibari ile çalışmalara başlandı. Toplam 1 milyon TL bütçeli projenin 2012-2013 yılları arasında tamamlanması planlanıyor.
Proje ile temel olarak Türkiye’nin kentsel, kırsal ve kıyı alanlarındaki iklim değişikliği risklerinin yönetimi için ulusal ve bölgesel kuruluşlarda kapasite geliştirilmesi ve eğitimin yaygınlaştırılması yoluyla iklim değişikliğinin etkileri ve uyum konusunda kamuoyunda farkındalığın artırılması amaçlanıyor.
Öğrenciler ve Öğretmenler İin Farkındalık Kampı
Proje kapsamında öğrenci ve öğretmen adaylarına yönelik “İklim Değişikliği Farkındalık Kampı” gerçekleştirilecek. Türkiye’nin dört farklı bölgesinden sekiz ilde (Trabzon, Samsun, İzmir, Muğla; Kayseri, Konya; Bursa, Edirne) ilköğretim okulu öğrencilerinin ve üniversitedeki öğretmen adaylarının katılımıyla her biri altı gün sürecek olan altı ayrı kamp düzenlenecek.
Ayrıca, çeşitli illerde görev yapan ilköğretim okulu öğretmenlerine yönelik iklim değişikliği farkındalık hizmetiçi eğitim seminerleri düzenlenecek.
Proje çerçevesinde Trabzon, Edirne, Konya ve İzmir’de merkezi idare, yerel yönetim çalışanları, sivil toplum kuruluşları, özel sektör temsilcileri, üniversite öğretim üyeleri ve öğrencileri, ilköğretim okulu idarecileri, öğretmenleri, öğrenciler ve diğer paydaşların katılımıyla “İklim Değişikliğinin Etkileri” konulu bir de çalıştay düzenlenecek.
Proje sonunda elde edilen sonuçlarından hareketle, ilköğretim ve yüksek öğrenim düzeyinde ders içerikleri oluşturulacak ve bu ders içerikleri Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına rapor halinde sunulacak. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı ile gerçekleştirilmesi muhtemel bir işbirliği çerçevesinde öğretmenlere yönelik düzenli olarak yapılacak bir hizmetiçi eğitim süreci planlanıyor.