• 25 Haziran 2026

Sıfır Atık Mevzuatı ve Uygulamaları İstişare Toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi.

İstanbul’da Sıfır Atık Mevzuatı ve Uygulamaları İstişare Toplantısı Gerçekleştirildi

Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından, sıfır atık yönetim sisteminin etkinliğinin artırılması, uygulamalarda karşılaşılan hususların değerlendirilmesi ve yerel yönetimlerle koordinasyonun güçlendirilmesi amacıyla “Sıfır Atık Mevzuatı ve Uygulamaları İstişare Toplantısı” İstanbul Atatürk Havalimanı Millet Bahçesi’nde gerçekleştirildi.

Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Sıfır Atık Uygulamaları Dairesi Başkanı Ekrem Yıldırım’ın başkanlığında düzenlenen toplantıya, İstanbul Valiliği Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü temsilcileri ile İstanbul’daki 39 ilçe belediyesinin ilgili birim yöneticileri ve teknik personeli katılım sağladı.

Toplantıda, ülkemizde Saygıdeğer Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himayelerinde yürütülen ve uluslararası ölçekte örnek gösterilen Sıfır Atık Hareketi kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar değerlendirilirken, sıfır atık yönetim sisteminin mevcut durumu, uygulama süreçleri ve geliştirilmesine yönelik hususlar ele alındı.

Program kapsamında; sıfır atık mevzuatında yer alan güncel düzenlemeler, belediyelerin uygulama süreçlerinde karşılaştıkları konular, atıkların kaynağında ayrı biriktirilmesi, geri kazanım oranlarının artırılması, veri yönetimi ve izleme süreçleri ile farkındalık çalışmalarına ilişkin değerlendirmelerde bulunuldu. Ayrıca uygulamada karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerileri paylaşılırken, iyi uygulama örnekleri üzerinden tecrübe aktarımı gerçekleştirildi.

Toplantıda konuşan Sıfır Atık Uygulamaları Dairesi Başkanı Ekrem Yıldırım, sıfır atık uygulamalarının yalnızca atık yönetimi açısından değil, kaynak verimliliği, çevrenin korunması, iklim değişikliğiyle mücadele ve döngüsel ekonomiye geçiş açısından da büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Yerel yönetimlerin sıfır atık sisteminin sahadaki en önemli paydaşlarından biri olduğunu belirten Yıldırım, uygulamaların etkinliğinin artırılması ve yaygınlaştırılması için kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesinin önemini vurguladı.

Toplantıda ayrıca, sıfır atık uygulamalarının sürdürülebilirliğinin sağlanması, geri kazanım altyapısının güçlendirilmesi, vatandaş farkındalığının artırılması ve yerel ölçekte yürütülen çalışmaların daha etkin hale getirilmesi amacıyla izlenecek yol haritası üzerinde duruldu. Bakanlık, yerel yönetimler ve ilgili paydaşlar arasında güçlü bir koordinasyon mekanizmasının oluşturulmasının, sıfır atık hedeflerine ulaşılmasında önemli katkılar sağlayacağı ifade edildi.

Katılımcıların görüş ve önerilerinin alınmasıyla tamamlanan toplantıda, sıfır atık uygulamalarının ülke genelinde daha etkin ve yaygın şekilde hayata geçirilmesine yönelik iş birliğinin sürdürülmesi konusunda mutabık kalındı.